С използването на този сайт, Вие потвърждавате, че сте прочели, РАЗБИРАТЕ И ПРИЕМАТЕ ТЕЗИ УСЛОВИЯ ЗА ПОЛЗВАНЕ (наричани по-долу „Правила“) и се съгласявате с тях, както и всички други приложими закони и разпоредби. АКО НЕ СТЕ СЪГЛАСНИ С ТЕЗИ УСЛОВИЯ, НЕ ИЗПОЛЗВАЙТЕ ТОЗИ САЙТ.
„Дезон-БГ“ ЕООД може да променя тези Условия по всяко време, както сам прецени. Вие трябва да посещавате тази страница, от време на време, за да проверите дали има актуализация на информацията. Някои разпоредби на тези Общи условия могат да бъдат обезсилени от изрична правна уредба или забележими надписи върху други страници на този сайт.
Използване на интернет страницата
Всички материали на този сайт („dezon.bg“) са защитени с авторско право и всяка неоторизирана употреба може да представлява нарушение на Закона за авторското право, както и на сродните му права или на търговската марка и други закони за интелектуална собственост. Цялото съдържание в този сайт не може да се копира, печата или да се изтегля освен за лични цели, т.е. с некомерсиална употреба, при условие, че всички указания на авторското право или друга частна информация, съдържащи се в оригиналния документ са спазени. Вие не можете да редактирате съдържанието на този сайт по никакъв начин или да го възпроизвеждате и показвате публично, разпространявате или използвате по друг начин за публични или търговски цели.
Освен ако изрично не е посочено друго, в настоящите Указания за ползване или на друга страница от този сайт, нищо, съдържащо се тук, с изрично или мълчаливо съгласие, отказ, или по друг начин, не ви дава правото да използвате информацията, която е интелектуална собственост и която можете да намерите на Интернет страницата dezon.bg.
Общи условия за пазаруване по електронен път от „Дезон-БГ“ ЕООД
Конфиденциалност на данните
„Дезон-БГ“ ЕООД гарантира конфиденциалност на личните данни на своите клиенти, декларирайки, че те няма да бъдат използвани за различни от предназначението си цели, а именно: установяване на контакт с клиента при уточняване подробности около поръчката и начините за нейната доставка и заплащане. Личните данни, предоставени от клиента, се използват от служителите на фирмата и за издаване на фактура и гаранция за закупения продукт. е вписан в регистъра на администратори на лични данни.
Съгласие за покупка
Началото на търговските взаимоотношения между потребителя и започват при изпращането на поръчката от потребителя, а именно: след попълването на изискваните лични или фирмени данни, съгласяване с общите условия за покупко-продажба на стоки от и натискане на бутона „изпрати“. Приемайки общите условия, потребителят декларира, че е прочел и се е запознал с допълнителните материали и документация, прилежащи към съответния модел в онлайн магазина (ако има такива), уточняващи промоционални оферти, гаранционни условия и особености в гаранционната политика, както и такива, касаещи аксесоари и консумативи, когато такива са налични.
Стартиране на поръчка
Изпълнението на поръчката започва при запознаване с нея от страна на служител на фирмата . Ако поръчката е изпратена в неработен за фирмата ден или извън работно време, но в рамките на работната седмица, то изпълнението й ще започне съответно: в началото на следващата работна седмица или на следващия работен ден. При евентуална промяна на стойността на поръчаните стоки в периода между изпращането на поръчката и стартирането й, клиентът заплаща стоката на цената, на която я е поръчал.
Промяна или отказ от поръчка
Клиентът има правото да промени поръчката си или да се откаже от нея в рамките на един час в работен ден, считано от момента на потвърждаването й. При промяна на поръчката потребителят не се задължава със закупуването на стока на същата стойност, както и стока от същата марка. Ако е издадена фактура, същата се анулира или се издава кредитно известие. Приемо-предавателният протокол се унищожава. При метод за плащане с карта, сумата се възстановява с кредитна операция по сметката на картата.
Проследяване на пратка
„Дезон-БГ“ ЕООД се задължава да следи придвижването на стоките след предаването им на куриерската компания. Потребителят има право да бъде информиран за местоположението на пратката, както и оставащото време до доставката. В случай на забавяне на доставката по вина на куриерската компания се задължава да уведоми потребителят веднага щом бъде получен сигнал за забавяне от страна на куриерската компания. Всички пратки са застраховани върху цялата обявена стойност и в случай на загуба от страна на куриерската компания, се задължава да изпрати повторно пратка.
Получаване на пратка
Потребителят получава заявените стоки на посочения адрес за доставка или от най-близкия офис на куриерската фирма. В момента на доставката потребителят получава стоките с прикрепена фактура и приемо-предавателен протокол (гаранционна карта).
Отказ от получаване на пратка
Потребителят има право да се откаже от договора и върне стоката в рамките на четиринадесет работни дни, считани от момента на получаване на стоката, който е упоменат в документацията на куриерската компания, с която работи . Стоките не трябва да имат нарушен търговски вид: да не липсват опаковки, документация, трайни носители, да не бъде инсталирана операционна система, да няма видими драскотини по повърхностите на стоката, да не липсват лицензионните стикери, както и компоненти от стоката.
се задължава да възстанови на потребителя пълната покупна стойност на стоките не по-късно от 30 дни считано от датата, на която потребителят е упражнил правото си на отказ от сключения договор съгласно ЗЗП чл. 55, ал.6.
Гаранционни условия и рекламация
Търговската гаранция от онлайн магазин dezon.bg се предоставя от фирма „Дезон-бг“ ЕООД. Предявяване на рекламации става чрез формуляра за рекламации в страницата на онлайн магазина. Срокът на търговската гаранция за всеки продукт е упоменат в раздела „Гаранция“ в описанието на всеки модел на сайта и/или в гаранционната карта, предоставена при доставката на поръчан продукт. Търговската гаранция обхваща територията на Република България и/или други държави в случаите, когато това е изрично упоменато в описанието или гаранционната карта на модела. В случаите, в които не е предоставена гаранционна карта, срокът на търговската гаранция се определя от описанието на продукта в получено от клиента електронно писмо, потвърждаващо поръчка в онлайн магазина. За начална дата на търговската гаранция се счита предоставен фискален бон и/или фактура, удостоверяващи договора за продажба.
Търговската гаранция не влияе на правата на потребителите, произлизащи от ЗЗП (чл. 112-115):
Чл. 112. (1) При несъответствие на потребителската стока с договора за продажба потребителят има право да предяви рекламация, като поиска от продавача да приведе стоката в съответствие с договора за продажба. В този случай потребителят може да избира между извършване на ремонт на стоката или замяната й с нова, освен ако това е невъзможно или избраният от него начин за обезщетение е непропорционален в сравнение с другия.
(2) Смята се, че даден начин за обезщетяване на потребителя е непропорционален, ако неговото използване налага разходи на продавача, които в сравнение с другия начин на обезщетяване са неразумни, като се вземат предвид:
- 1.стойността на потребителската стока, ако нямаше липса на несъответствие;
- значимостта на несъответствието;
- възможността да се предложи на потребителя друг начин на обезщетяване, който не е свързан със значителни неудобства за него.
Чл. 113. (1) (Нова – ДВ, бр. 18 от 2011 г.) Когато потребителската стока не съответства на договора за продажба, продавачът е длъжен да я приведе в съответствие с договора за продажба.
(2) (Предишна ал. 1 – ДВ, бр. 18 от 2011 г.) Привеждането на потребителската стока в съответствие с договора за продажба трябва да се извърши в рамките на един месец, считано от предявяването на рекламацията от потребителя.
(3) (Предишна ал. 2, изм. – ДВ, бр. 18 от 2011 г.) След изтичането на срока по ал. 2 потребителят има право да развали договора и да му бъде възстановена заплатената сума или да иска намаляване на цената на потребителската стока съгласно чл. 114.
(4) (Предишна ал. 3 – ДВ, бр. 18 от 2011 г.) Привеждането на потребителската стока в съответствие с договора за продажба е безплатно за потребителя. Той не дължи разходи за експедиране на потребителската стока или за материали и труд, свързани с ремонта й, и не трябва да понася значителни неудобства.
(5) (Предишна ал. 4 – ДВ, бр. 18 от 2011 г.) Потребителят може да иска и обезщетение за претърпените вследствие на несъответствието вреди.
Чл. 114. (1) При несъответствие на потребителската стока с договора за продажба и когато потребителят не е удовлетворен от решаването на рекламацията по чл. 113, той има право на избор между една от следните възможности:
- разваляне на договора и възстановяване на заплатената от него сума;
- намаляване на цената.
(2) Потребителят не може да претендира за възстановяване на заплатената сума или за намаляване цената на стоката, когато търговецът се съгласи да бъде извършена замяна на потребителската стока с нова или да се поправи стоката в рамките на един месец от предявяване на рекламацията от потребителя.
(3) Търговецът е длъжен да удовлетвори искане за разваляне на договора и да възстанови заплатената от потребителя сума, когато след като е удовлетворил три рекламации на потребителя чрез извършване на ремонт на една и съща стока, в рамките на срока на гаранцията по чл. 115, е налице следваща поява на несъответствие на стоката с договора за продажба.
(4) Потребителят не може да претендира за разваляне на договора, ако несъответствието на потребителската стока с договора е незначително.
Чл. 115. (1) Потребителят може да упражни правото си по този раздел в срок до две години, считано от доставянето на потребителската стока.
(2) Срокът по ал. 1 спира да тече през времето, необходимо за поправката или замяната на потребителската стока или за постигане на споразумение между продавача и потребителяза решаване на спора.
(3) Упражняването на правото на потребителя по ал. 1 не е обвързано с никакъв друг срок за предявяване на иск, различен от срока по ал. 1.
Гаранционите условия важат на територията на Р.България с изключение на случаите, в които е изрично упомнето, че продуктът притежава международна гаранция и нейния период на давност.
Рекламацията се предявява по елетронен път или пред служител на , или пред упълномощено от него лице.
Рекламации относно закупени от стоки се приемат, ако те са направени своевременно, като фирмата се ангажира с вписването им в съответния регистър според член 127, ал.2 от ЗЗП.
Гаранционната поддръжка се отнася за дефекти, възникнали в процеса на нормална експлоатация по време на гаранционния период и не ограничава по никакъв начин действащите закони и други разпоредби в Република България.
Гаранцията отпада при нарушен външен вид, поправка или промени във фактурата или гаранционната карта.
Изделието се приема за гаранционен ремонт само в пълна комплектация и в опаковка, гарантираща безопасното му транспортиране. Условие за извършване на гаранционно обслужване е отсъствието на механични и термични деформации на изделието, ненарушени гаранционни стикери.
Гаранционното обслужване се осъществява само в оторизирани от Доставчика сервизни центрове, като в протокол за констатиран дефект задължително се вписва описание на дефекта, констатирано от компетентен сервиз на клиента.
Повреди, дължащи се на лош транспорт, неподходящо съхранение, неспазване на указанията в съпровождащата документация, незаземяване, неизправности в електрическата мрежа, природни бедствия и форсмажорни обстоятелства, ползване на некачествени консумативи, опит за отстраняване на дефект от неупълномощени лица или по други причини, независещи от доставчика, не се признават за гаранционни или се отстраняват за сметка на клиента.
Гаранцията не се отнася за повреди, причинени oт пренапрежения по LAN, както и от други модули или оборудване, използвани съвместно с доставената техника.
Гаранцията на устройствата не се отнася до софтуер, инсталиране на драйвери и настройки. Проблеми, свързани с неправилно инсталиране, конфигуриране на софтуер, както и вируси, се отстраняват срещу заплащане по действащите тарифи на сервиза.
„Дезон-БГ“ ЕООД не носи отговорност за съхранението на информация на Купувача, както и за нейното възстановяване, в случаите на нейната загуба, вследствие на гаранционен ремонт или замяна на изделието. Доставчикът не носи отговорност за възможни материални и нематериални щети, както и за пропуснати ползи, вследствие на загуба на данни или вследствие невъзможността на Купувача да използува изделието.